PDI, awizacja telefoniczna

Porównuj ceny przesyłek i znajdź najtańszego kuriera


PDI, awizacja telefoniczna


kontakt pre-awizacja DHL doręczenie telefon

wyświetleń / czytano x 30922, opublikowano 2011-02-07


Na czym polega usługa Informacja przed doręczeniem (PDI)?

Usługa ta zapewnia wcześniejszy proaktywny kontakt z odbiorcą przed przyjazdem kuriera.

awizacja telefoniczna pdi

Np. w firmie DHL, bezpośrednio po nadaniu przesyłki, do odbiorcy wysyłany jest SMS z informacją o jej planowanym dostarczeniu. Wiadomość zawiera także istotne dla odbiorcy informacje, np. o wysokości kwoty pobrania. Ponowny kontakt ma miejsce w dniu dostawy. Kurier DHL Express kontaktuje się z odbiorcą i ustala porę doręczenia przesyłki. Wtedy też, bez dodatkowych formalności, odbiorca może wskazać inny adres niż ten, podany na liście przewozowym. Jeżeli doręczenie pod nowy adres będzie realizowane przez kurierów z tego samego terminala (oddziału), zmiana taka jest bezpłatna.

Podobnie działa oferowana przez inne firmy (np. K-EX) usługa (pre)awizacji telefonicznej. W godzinach porannych, jeszcze przez wyjadem kuriera w trasę powinien on telefonicznie skontaktować się z odbiorcą i uprzedzić o planowanym doręczeniu przesyłki.

Usługi te są dodatkowo płatne, ale w sytuacjach w których odbiorcy zależy na konktretnej informacji i możliwości bezpośredniego kontatku z kurierem doręczającym, z pewnością kilka (ok. 2 do 5) złotych dodatkowej jest stosunkowo niewielką ceną za komfort jaki daje pełna informacja "z pierwszej ręki".

Dokładnie tak samo usługi działają przy korzystaniu z serwisów brokerskich.

UWAGA: Kontakt kuriera z odbiorcą jest obowiązkowy tylko w przypadku korzystania z powyższych usług. Jeżeli zleceniodawca nie zamówił i nie opłacił takiej usługi kurier nie ma obowiązku dzwonić i umawiać się na konkretne godziny, a tym bardziej nie ma możliwości zmiany adresu. Niektórzy kurierzy wprawdzie mają w zwyczaju kontaktować się z Klientami, ale bez opłacenia ww. usług nie należy traktować tego jako ich obowiązek.

Innym, spotykanym często problem w zakresie kontaktu Klient-Kurier, jest odmowa ze strony firmy kurierskiej podania Klientowi numeru telefonu do kuriera. Często jest to niezrozumiałe dla odbiorcy, ale ma swoje uzasadnienie w dobrej organizacji pracy kuriera. Nie może on wykonywać sprawnie swoich obowiązków i jednocześnie co chwilę odbierać kolejny telefon. Dodatkowo kolejność doręczeń i trasa kuriera w dużej mierze determinowana jest rodzajem przesyłek (np. doręczenie terminowe) oraz logiczną i ekonomiczną kolejnością adresów - nie może więc doręczenia każdej przesyłki indywidualnie "negocjować" telefonicznie z odbiorcą i po każdym telefonie i każdej zmianie, reorganizować swój cały dzień pracy.

Opracowanie własne: Kamil Kostrzewa, Kurierem.pl

Kopiowanie - w całości lub części - bez zgody autora stanowi naruszenie prawa.

Chcesz wykorzystać tekst na swojej stronie? Skontatkuj się z Kurierem.pl

Szybkie porównanie cen paczki - 5 kg:


kurier paczkomaty logo Paczkomat®

od 16,73

Paczkomat®

kurier orlenpaczka logo ORLENpaczka

od 11,30

ORLENpaczka

Reklama

Szybkie porównanie cen palet - krajowych:

Paleta 100 kg

od 170,00

pokaż ceny

Paleta 200 kg

od 185,00

pokaż ceny

Paleta 300 kg

od 185,00

pokaż ceny

Paleta 400 kg

od 190,00

pokaż ceny

Paleta 500 kg

od 205,00

pokaż ceny

Paleta 700 kg

od 215,00

pokaż ceny

Paleta 800 kg

od 259,99

pokaż ceny

Paleta 1000 kg

od 239,99

pokaż ceny

Paleta 1200 kg

od 563,60

pokaż ceny

Porównuj ceny przesyłek i znajdź najtańszego kuriera

Wyceń swoją przesyłkę

Cały świat - przesyłki paczkowe do ponad 200 państw

Lista państw